Com Hem

Jag brukar ofta störa mig på att då man är en existerande trogen kund på ett företag så brukar man sällan få ta del av det företagets rabatterbjudanden för det gäller ”alltid” nya kunder. Så ville helst Com Hem ha det även i detta erbjudande:

”Just nu! Bredband XXL 199:-/mån
Nu får du Bredband XXL (50-100 Mbit/s) för 199:-/mån i 6 månader när du tecknar 12 mån abonnemang (ord pris 399:-/mån).Tecknar du samtidigt Telefoni i ett år så bjuder vi på abonnemangsavgiften för Telefoni i 6 månader, därefter 69:-/mån.”

Det roliga är då man ringer in till Com Hem och vill ha detta så påstår dom att det är enbart för nya kunder. Men vart i denna text i detta erbjudande framkommer det? Jag läste upp detta för tjejen på Com Hem supporten och hon gav iaf vika och höll med om att det faktiskt inte framgår tydligt. Så dom gick iaf med på att att även ge mig detta erbjudande.

Jag tycker att det är ganska tråkigt att man som existerande kund ska behöva hålla koll hela tiden på allt sådant här. Har man otur kanske man betalar alldeles för mycket. Detta gäller allt ifrån försäkringar till vilka typer av lån man har på banken. Dom vet att vi är lata och att vi sällan kollar upp sådant här. Där emot är dom snabba att höra av sig om det ska bli dyrare.

Leave a Comment

* are Required fields